TILTO ŽEMĖLAPIS (panašių ryšių užmezgimas / analogijų ieškojimas)

 

TILTO

 

Mąstymo procesas: Mąstymo žemėlapis, skirtas užmegzti ryšius ir analogijas, rasti panašumams, bendrumams, santykiui ar sąryšiui.

Žemėlapio pristatymas: Kai tai pirmą kartą pristatoma mokiniams, tai dažniausiai daroma autobiografiniu būdu, pavyzdžiui, skatinant mokinį identifikuoti asmenį, kuris jam rūpi, ir susieti su rūpinimosi tema, pvz. mokinys gali parašyti „mama“ ten, kur „A“ yra aukščiau, ir „aš“, kur yra „B“, tada identifikuoti kitas rūpinimosi poras ir parašyti tas, kuriose yra C / D, E / F ir pan., pvz. „slaugytoja“ rūpinasi „pacientais“, „mokytoja“ rūpinasi „mokiniais“ ir kt.

Žemėlapio įtvirtinimas:

Kai mokiniai pasinaudoja įrankiu, visi mokytojai naudoja tą patį įrankį, skatindami kūrybinį mąstymą, susiedami faktus ir idėjas, matydami ryšius ir panašumus ir piešdami analogijas. Kiekvienas jungiamasis rėmas turi jungiamąjį faktorių (JF) ir turėtų būti suprantamas kaip sakinys, kuriame jungiamasis faktorius yra jungtis tarp kiekvienos poros, pvz. „Mama rūpinasi manimi taip pat, kaip medicinos seselės slaugo ligonius, taip pat, kaip močiutė rūpinasi seneliu“..

Mokytojas mokiniams gali užduoti:

  • porų, kur nėra jungiamojo faktoriaus – mokinys tuomet randa jungiamąjį faktorių.
  • tik vienas daiktas iš poros - mokinys turi toliau identifikuoti kitas poras;
  • jungiamasis faktorius be porų - mokinys turi išsiaiškinti ir atrasti tinkamas poras..

Užduotis: Prie „ekspertų“ stalo pasidalinkite pavyzdžiais, kai mokinių prašoma pamąstyti iš šono apie ryšius ir analogijas arba apie tai, kur tai galėjo būti naudinga. Surinkite pavyzdžių iš kiek įmanoma daugiau dalykų ir etapų, parodykite, kur ši priemonė galėjo būti naudojama.

Mokytojai tai apibūdino kaip galingiausią įrankį, siekiant paskatinti mokinius perduodant informaciją tarp dalykų, disciplinų ir patirties.