Sonatos impuls

 

IMPULS

Impulsyvumas  - polinkis veikti iš karto, po pirmos paskatos (impulso), nesvarstant, negalvojant.

Impulsyvumas apibūdinamas kaip nesugebėjimas sustoti ir pagalvoti prieš ką nors veikiant ar sakant.

Impulsyvumo sąvoka artima spontaniškumui – kai pirma veikiama ar kalbama, o tik paskui pagalvojama. Impulsyvus vaikas atsako į klausimą dar nebaigus jo užduoti, nenustygsta laukdamas savo eilės, įsiterpia, trukdo, įkyri kitiems.

Impulsyvumo valdymas - ramus, apgalvotas elgesys.

}  Gebėjimas nusiraminti, atsipalaiduoti.

}  Jausmų raiška tinkamais būdais, jausmų raiškos kontrolė.

}  Gebėjimas laikytis susitarimų, taisyklių.

}  Suvokimas, kad patys galime kontroliuoti daugelį situacijų.

}  Tai plano ar strategijos pasirinkimas ir pasekmių numatymas prieš imantis veiksmų.

Impulsyvumo valdymui labai svarbi savitvarda, kurią treniruoti reikia jau vaikystėje.

  Savitvardos lavinimas

}  Emocinio žodyno plėtimas, savo emocijų ,jausmų bei situacijų, kuriose jos kilo suvokimas ir įvardijimas. („Panašu, jog supykai, nes liepiau duti žaislą draugui).

}  Gebėjimas garsiai išreikšti savo emociją padeda vaikams suvokti, kad pyktis yra  tik jausmas, kurį kartais patiriame.

}   Kitų  emocijų pastebėjimas. („Mergaitė liūdi… Kaip manai, kas jai galėjo nutikti“).

}   Priežasčių, kurios sukėlė tokią savijautą, atpažinimas. (kitas vaikas atėmė žaislą, vaikas negauna to, ko nori). 

}   Nereikėtų formuoti vaikui suvokimo, kad kylančių neigiamų emocijų reikia vengti ir jas slopinti. Pyktis – normali reakcija, kuri pati savaime nėra nei gera, nei bloga. Leiskite vaikui pykti, bet mokykite jį išreikšti socialiai priimtinais, nedestruktyviais būdais.

}  Jei pyktis tampa nevaldomas, o zyzimas perauga į isteriją, pasiūlykite vaikui „minutės pertraukėlę”, galimybę nusiraminti  ramioje vietoje.

}   Turite būti tvirti ir ramiai pasakyti, kad pokalbį tęsite tik vaikui nusiraminus. Pertraukėlė neturėtų būti ilga, pavyzdžiui ketverių metų vaikui nusiraminti turėtų užtekti 4 min.

}  Vyresniam galite pasiūlyti pyktį iškvėpuoti. Gilus tolygus kvėpavimas – puikus pagalbininkas ne tik supykus, bet ir pakliuvus į stresinę situaciją. 

}  Nepalikite vaiko vieno karštoje situacijoje paliepę tiesiog baigti pykti ir niekada nesakykite – „tu blogas”. Vaikui tai skamba lyg nuosprendis, nemotyvuojantis ateityje ramiai spręsti keblių situacijų. Jei vaikas supras savo išgyvenimus, tai išmoks savitvardos, emocijų kontrolės ir deramo elgesio.

}  Veiklose naudokite impulsyvumo valdymo taisykles– STOP, pagalvok, pasakyk;. STOP, pagalvok, veik.

Vaikai turi mokintis vietoje impulsyvaus elgesio, įžeidinėjimų, rėkimo ar daiktų svaidymo į kitus stabtelti, susitvardyti, nurimti ir tik po to reaguoti.

}  Laikytis savo eilės. Atliekant užduotis skatiname vaikus išmokti sustoti,
mąstyti bei išlaukti savo eilės, išklausyti kitą, pagalvoti prieš veikiant.

Impulsyvumas:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=BAM3nFqCn7Q&t=108s (apie impulsyvumą)
  2. https://www.youtube.com/watch?v=GDOCrVIfSNI (apie vaikus, kurie negalvoja prieš darant veiksmą)
  3. https://www.youtube.com/watch?v=_X_AfRk9F9w (apie gyvūnus einančius tiltu)
  4. https://www.youtube.com/watch?v=LI92DLRdKYE&list=PLKCADPfFtOAuIED2TP5x_3LGUy7XbVnOH (paukšteliai)

     impulsyvumas.jpg

 

Medžiagą parengė specialioji pedagogė logopedė metodininkė Sonata Pakalniškienė

 

PARODA 
JAUSMŲ PALETĖ LIETUVAI

Plungės lopšelio-darželio pasaka vaikučiai jungiasi į Plungės rajono savivaldybes kultūros centro organizuojamą akciją "11 dienų be pykčio" ir dovanoja savo emocijų paletę Lietuvai, kurioje atsispindi vaikų šypsenos, meilė ir linksmos nuotaikos savo gimtinei